سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار-راهبرد معاصر

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

کاهش شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از اعلام رسمی پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا در بازار ایران رخ داد. جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار را در ادامه میخوانید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 07
کد خبر: ۶۵۹۱۹

به گزارش راهبرد معاصر جدول جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا اعلام شد. راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز شنبه 17 آبان 99 اعلام شد.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا به یکباره قیمت ارز و قیمت سکه روند کاهشی را تجربه کرد. پیش بینی می شود طی روزهای آینده دلار و سکه کاهش بی سابقه ای را تجربه کنند. جو بایدن در وعده انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در صورت پیروزی به برجام بازمیکردد و فشار حداکثری از ایران برداشته می شود.

 

 
ورود دلار به کانال ۲۳ هزار تومان

دقایقی پس از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا و اعلام پیروزی جو بایدن قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز ایران به کمتر از ۲۴ هزار تومان رسید.

 

ریزش قیمت‌ها در بازار ارز موجب شده تا علاوه بر شرکت‌ها، جمع زیادی از دارندگان ارزهای خانگی نیز برای فروش ارز خود راهی خیابان فردوسی شوند؛ هم اکنون خریداری برای دلار در بازار وجود ندارد.


سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز موجب شده تا علاوه بر شرکت‌های حقوقی، دارندگان ارزهای خانگی نیز برای فروش ارزهای خود راهی خیابان فردوسی و صرافی ها شوند و همین امر نیز موجب ترس بازاری‌ها از ریزش بیشتر قیمت‌ها شده است.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

سیر نزولی قیمت ها در حالی در بازار ارز از عصر چهارشنبه ۱۴ آبان ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که قیمت دلار با کاهش حدود ۶ هزار تومانی همراه بوده و دلار از ۳۰ هزار تومان ظهر چهارشنبه به ۲۴ هزار تومان در ظهر امروز شنبه ۱۷ آبان رسیده است.

 

مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار ارز از دیدگاه فعالان حاضر در خیابان فردوسی، چشم انداز مثبت به آینده بازار است؛ از آنجایی که از ماه قبل بازار به انتخابات آمریکا چشم دوخته بود و براساس نظرسنجی‌های قبل از انتخابات جهت‌گیری ارز مشخص می شد با نهایی شدن گزینه ریاست جمهوری آمریکا، سناریوهای بدبینانه برای آینده کنار رفته و بازار با امیدواری به آینده شاهد ریزش قیمت هاست.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

هرچند در تمام این مدت کارشناسان نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت ارز هشدار داده و همراستا با بانک مرکزی تأکید می کردند که رشد افسارگسیخته قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد و صرفاً براساس جریان روانی است و حتی درصورت انتخاب مجدد ترامپ نیز اتفاق خاصی برای ایران رخ نخواهد داد چراکه قبلاً شدیدترین تحریم‌ها را به لطف او متحمل شده ایم و تحریم جدیدی باقی نمانده است.

 

اما خواسته یا ناخواسته بازار ارز نیز احتمالاً مانند مسئولان دولتی چشم به انتخابات آمریکا دوخته بود و الان با مشخص شدن تقریبی نتایج انتخابات، تصمیم به تخلیه حباب گرفته است. بازاری ها می گویند از آنجایی که احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده ایران تقویت شده بازار ارز نیز چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌هاست.

 

قیمت دلار صبح امروز در بین دلال‌های خیابان فردوسی در محدوده ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می شد اما با ادامه روند ریزشی قیمت‌ها و افزایش تعداد فروشنده ها در بازار قیمت ارز در بین دلال‌های فردوسی نیز کاهش یافت و به ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. دلار هم اکنون در معاملات فردایی در کانال ۲۴ هزار تومان معامله می شود.

 

مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان می دهد که خریدار دلار خیلی کم است و اکثر افراد حاضر در خیابان فردوسی و صرافی‌ها از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها برای فروش ارزهای خود راهی بازار شده اند.

 

فعالان بازار ارز می گویند: نه تنها در صرافی ها بلکه در سامانه نیما هم خریدار چندانی برای ارز وجود ندارد و اکثر افراد منتظر هستند که قیمت ها ارزانتر شود و بعد اگر نیاز داشتند نسبت به خرید اقدام کنند.

 

بازاری ها با اشاره به آزادشدن واردات با ارز متقاضی می گویند: هر چند این تصمیم موجب افزایش تقاضا برای خرید ارز دربازار می شود ولی نکته مهم اینجاست که فعلاً‌ واردکننده‌ها هم تمایلی به خرید ارز در این نرخ ها ندارند و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

صراف‌ها با تأکید بر نزولی بودن شیب بازار ارز می گویند: مردم و شرکت ها ترس ریزش بیشتر قیمت ها را دارند و ما هم احتمال می دهیم که در صورت ادامه این روند قیمت دلار طی یکی دو هفته آینده به ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان می رسد.

 

گفتنی است، ‌سیر نزولی قیمت ها درحالی در بازار طلا و ارز و خودرو آغاز شده و همچنان ادامه دارد که برخی دلال‌های بزرگ در این بازارها سعی دارند مانع از کاهش بیشتر قیمت ها شوند؛ تکاپوی این دلال ها برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت ها در کانال های تلگرامی و اتاق های معاملاتی‌شان کاملاً مشهود است.

 

دلال ها سعی دارند موجودی طلا و ارز و خودرو خود را در این روزها با قیمت های بالاتر تبدیل به ریال کرده و کمتر ضرر کنند؛ آنها معتقدند اگر سرمایه ها از بازار طلا و ارز خارج شود مستقیم وارد بورس می شود و این به نفع‌شان نیست!

 

سقوط قیمت سکه

بازار امروز شاهد کاهش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی است که به ۱۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان رسید.

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۵۰ دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۱ درصدی داشته است.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

قیمت طلا امروز کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افت ۶.۶۴ درصدی، از ۱,۲۱۹,۰۰۰ تومان به ۱,۱۴۳,تومان رسید.

قیمت سکه امامی به 12,300,000 تومان رسید که نسبت به 2 روز پیش، کاهش ۶.۵۱ درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۶,۸۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۵.۸۹ درصدی داشته است.

ربع سکه امروز با کاهش ۱۰.۶۳ درصدی، از ۵,۲۰۰,۰۰۰ تومان به ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید.

هر سکه گرمی بدون تغییر نسبت به ۲ روز پیش، ۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

 

 

تکاپوی دلال‌ها برای توقف ریزش قیمت‌ ارز، سکه و خودرو

جو بازارهای طلا و ارز و خودرو برخلاف ماه های قبل ریزشی شده و احتمالاً این روند قیمتی در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد، ولی ظاهراً ریزش قیمت‌ها در این بازارها به کام دلال‌ها خوش نیامده و در تلاش هستند خریدهای قبلی خود را در قیمت های بالا تبدیل به ریال کنند.

 

قیمت دلار از 30 هزار تومان روز چهارشنبه به 24 هزار تومان در روز جاری (شنبه) رسیده است و سکه نیز از 15 میلیون تومان به 12 میلیون تومان کاهش یافته است. سیر نزولی قیمت ها در بازار خودرو نیز محسوس است ولی نکته مهم تکاپوی دلال‌هایی است که کاهش قیمت ها باب میلشان نیست.

 

در بازار طلا و ارز و البته خودرو دلال‌ها در حال تکاپو هستند تا با خبرهای ساختگی و قیمت‌های صعودی مانع از ریزش بیشتر قیمت‌ها شوند، نمونه مشخص این وضعیت در بازار سکه مشهود است؛ قیمت سکه در اتاق های معاملاتی روز جمعه تا کانال 11 میلیون تومان هم افت کرده بود ولی از صبح امروز کانال های دلالی تلاش می کنند با افزایش قیمت سکه در معاملات فردایی آنهم پیش از آغاز رسمی معاملات در بازار امروز، به بازار سیگنال صعودی بدهند.

 

مشابه این وضعیت در بازار ارز و خودرو نیز مشهود است تا جایی که دلال‌های این بازارها در مکالمات با یکدیگر رسماً تأکید می کنند که نباید اجازه دهند سرمایه ها از این بازارها به سمت بازار بورس برود و خودشان ضرر کنند.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره علت افزایش قیمت سکه در معاملات فردایی طی یک ساعت گذشته گفت: هنوز بازار فعالیت خود را آغاز نکرده و معاملات رسمی بین ساعت 11:30 تا 12 انجام می شود.

 

وی تأکید دارد: برخی از دلال ها می‌خواهند برای کاهش ضرر خود با بالا بردن ساختگی قیمت‌ها، خریدهای قبلی‌شان را تبدیل به نقد کنند و به همین دلیل هم سعی در افزایش قیمت ها در معاملات فردایی دارند.

 

گفتنی است، در کانال های تلگرامی و گروه های معاملاتی طلا و ارز و خودرو، اتحادی شکل گرفته تا مانع از حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شود تا جایی که فعالان این کانال ها سعی دارند با منفی جلوه دادن بازار بورس و انتشار شایعات کماکان بورس را ریزشی کنند و اجازه ندهند که پول ها از این بازارها خارج شود.

 

کارشناسان اقتصادی معتقدند، بعد از تخلیه حباب طلا و ارز و کاهش قیمت ها در این بازارها، نقدینگی حاصل از فروش طلا و ارز راهی جز بانک و بورس ندارد؛ آنها می گویند بعد از این احتمالاً سرمایه ها یا تبدیل به سپرده بانکی می شوند یا سهام؛ و احتمالاً همین اطمینان از مسیر آینده سرمایه های موجود در بازار طلا و ارز و خودرو موجب شده تا دلال‌های این بازارها به تکاپو بیافتند و مانع از خروج نقدینگی از بازار شوند چراکه در این صورت کاسبی‌شان کساد خواهد شد و دیگر سودهای میلیاردی و بادآورده به جیب نمی زنند.

 

سقوط شدید قیمت دلار و قیمت سکه پس از پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا / جدیدترین قیمت سکه و قیمت دلار

 

این درحالی است که در ابتدای سال و همزمان با رشد چشم‌گیر بازار سرمایه تعداد زیادی از مردم عادی سرمایه های خرد خود را نیز وارد بورس کرده بودند اما بعد از ریزش سنگین این بازار از مردادماه و ادامه این وضعیت تا همین امروز، جذابیت بازارهای موازی از جمله طلا و ارز و خودرو برای افرادی که سرمایه ای در دست داشتند، بالا رفت ولی با توجه به کاهش چشم گیر قیمت طلا و ارز و خودرو دیگر این بازارها جذابیتی برای سرمایه گذاری نخواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار